Breaking

luni, 9 octombrie 2017

Arta rafinamentului - Dominique Loreau, o carte pe care trebuie să o ai în bibliotecă

Bună seara, dragi iubitori de frumos!    În această seară de toamnă arămie aș vrea să vă povestesc despre o carte deosebită, de la o editură care îmi place tare, tare mult. Desigur, veți găsi toată oferta de carte a acesteia pe Libris.
  Am în biblioteca mea câteva cărți de la editura Baroque Books and Arts și pot spune cu mâna pe inimă ca oamenii aceștia chiar pun suflet în ceea ce fac. De la oferta vastă de carte ce cuprinde atât romane de ficțiune, cât și biografii, cărți ”savoir vivre”, enciclopedii despre cele mai surprinzătoare lucruri, sau cărți despre vin, politică și istorie, până la regalul vizual și tactil pe care îl oferă acestea, pot să spun că îmi place totul!    Astăzi o să vă povestesc despre cea mai recentă carte pe care am citit-o:Arta rafinamentului” de Dominique Loreau. Poate că v-am mai spus că mă pasionează tot ceea ce ține de bun gust, eleganță, bune maniere și desigur, rafinament, așadar am așteptat această carte cu foarte mare interes și am citit-o cu bucurie.    Cartea este structurată pe capitole dedicate unor subiecte diverse și abundă în citate de la diverși oameni ai căror fapte i-au făcut adevărate embleme pentru rafinament.    În paginile ei, Dominique Loreau vorbește cu sinceritate despre adevăratul lux. Surprinzător sau nu, luxul nu se definește numai prin consumerism, bani cheltuiți fără parcimonie și vacanțe de 5 stele în locații exotice și exclusiviste. De fapt, modul în care vedem viața și mai ales, felul în care ne comportăm, gustul pentru lucrurile cu adevărat prețioase (nu neapărat din punct de vedere material), urma pe care o lăsăm în societate, acesta este adevăratul lux.    Dacă pentru o pasionată de modă luxul este reprezentat de un clasic taior Chanel, pentru omul de afaceri care mereu se află între două avioane luxul poate că este un binemeritat somn după amiaza. Așadar, suntem diferiți și avem dorințe diferite, iar acest lucru este perfect normal.   Desigur, Dominique Loreau nu ne îndeamnă să fim ipocriți și nu pretinde că banii nu sunt necesari în această ecuație, dar rafinamentul presupune chibzuință. A fi o persoană rafinată înseamnă a știi să te bucuri cu adevărat de viață, investind în educația personală, înălțarea spirituală și abia apoi în obiecte. De ce? Pentru că atunci când ajungi la un anumit nivel de înțelepciune o să îți dai seama care sunt lucrurile de care trebuie să te înconjori. Să fii rafinat nu înseamnă să cumperi cu nesăbuire tot ce e mai scump, ci să cauți lucrurile atemporale, create cu migală și mult bun gust, fie că este vorba despre dulciuri artizanale, parfumuri sau obiecte de mobilier. 
Așa cum spunea Coco Chanel: Luxul nu trebuie să fie opusul sărăciei, ci al vulgaritatii. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu